Smeele, S. Q.; Tyndel, S. A.; Aplin, L. M.; McElreath, M. B.: Multilevel Bayesian analysis of monk parakeet contact calls shows dialects between European cities. Behavioral Ecology 35 (1), arad093 (2024)
Mooney, A.; Teare, J. A.; Staerk, J.; Smeele, S. Q.; Rose, P.; Edell, R. H.; King, C. E.; Conrad, L.; Buckle, Y. M.: Flock size and structure influence reproductive success in four species of flamingo in 540 captive populations worldwide. Zoo Biology 42 (3), S. 343 - 356 (2023)
Bergler, C.; Smeele, S. Q.; Tyndel, S. A.; Barnhill, A.; Torres Ortiz, S.; Kalan, A. K.; Cheng, R. X.; Brinkløv, S.; Osiecka, A. N.; Tougaard, J.et al.; Jakobsen, F.; Wahlberg, M.; Nöth, E.; Maier, A.; Klump, B. C.: ANIMAL‑SPOT enables animal‑independent signal detection and classification using deep learning. Scientific Reports 12, 21966 (2022)
Smeele, S. Q.; Hansen, K. A.; Torres Ortiz, S.; Johansson, F.; Kristensen, J. H.; Larsson, J.; Siebert, U.; Wahlberg, M.: Memory for own behaviour in pinnipeds. Animal Cognition 22 (6), S. 947 - 958 (2019)
Bei Zebrafinken fällt kein Meistersänger vom Himmel. Jeder Jungvogel muss zunächst eine Gesangsschule durchlaufen. Singvögel sind deshalb gute Modellorganismen dafür, wie Lernvorgänge im Tierreich ablaufen