Aschoff, J.; von Saint Paul, U.: Circadian rhythms in the blowfly, phormia-terraenovae: Control of phase within the range of entrainment. Physiological Entomology 15 (2), S. 129 - 135 (1990)
Aschoff, J.; von Saint Paul, U.: Circadian rhythms in the blowfly, phormia terraenovae: The period in constant light. Physiological Entomology 7 (4), S. 365 - 370 (1982)
von Saint Paul, U.; Aschoff, J.: Circadian-rhythms in the blowfly, Phormia-teraenovae - range of entrainment and independence of period from age and intensity of illumination. Chronobiologia 6 (2), S. 150 - 150 (1979)
von Saint Paul, U.; Aschoff, J.: Longevity among blowflies Phormia-terraenovae R. D. kept in non-24 hour light-dark cycles. Journal of Comparative Physiology A-Neuroethology Sensory Neural and Behavioral Physiology 127 (3), S. 191 - 195 (1978)
Aschoff, J.; von Saint Paul, U.: Brain temperature in unanesthetized chicken: Its circadian rhythm of responsiveness to light. Brain Research 101 (1), S. 1 - 9 (1976)
Aschoff, J.; von Saint Paul, U.: Circadian-rhythms of brain temperature in chicken, measured at different levels of constant illumination. Japanese Journal of Physiology 23 (1), S. 69 - 80 (1973)
Aschoff, J.; von Saint Paul, U.: Brain temperature as related to gross motor activity in unanesthetized chicken. Physiology & Behavior 10 (3), S. 529 - 533 (1973)
Aschoff, J.; von Saint Paul, U.; Wever, R.: Circadiane Periodik von Finkenvögeln unter dem Einfluß eines selbstgewählten Licht-Dunkel-Wechsels. Zeitschrift für Vergleichende Physiologie 58 (3), S. 304 - 321 (1968)
von Saint Paul, U.; Gwinner, E.: Raubwürger (Lanius excubitor) und Rotkopfwürger (Lanius senator) entstacheln Hymenopteren. Die Vogelwelt 88, S. 59 (1967)
Aschoff, J.; Berthold, P.; Gwinner, E.; Pohl, H.; von Saint Paul, U.: Biological clocks in birds. In: Acta XVII Congressus Internationalis Ornithologici, S. 113 - 136 (Hg. Nöhring, R.). XVII Congressus Internationalis Ornithologici, Berlin, 05. Juni 1978 - 11. Juni 1978. Verlag der Deutschen Ornithologen-Gesellschaft, Berlin (1980)
Bei Zebrafinken fällt kein Meistersänger vom Himmel. Jeder Jungvogel muss zunächst eine Gesangsschule durchlaufen. Singvögel sind deshalb gute Modellorganismen dafür, wie Lernvorgänge im Tierreich ablaufen