van Toor, M. L.; Arriero, E.; Holland, R. A.; Huttunen, M. J.; Juvaste, R.; Mueller, I.; Thorup, K.; Wikelski, M.; Safi, K.: Flexibility of habitat use in novel environments: Insights from a translocation experiment with lesser black-backed gulls. Royal Society Open Science 4 (1), 160164 (2017)
Arriero, E.; Mueller, I.; Juvaste, R.; Javier Martinez, F.; Bertolero, A.: Variation in immune parameters and disease prevalence among Lesser Black-Backed Gulls (Larus fuscus sp.) with different migratory strategies. PLoS One 10 (2), e0118279 (2015)
Poelstra, J. W.; Vijay, N.; Bossu, C. M.; Lantz, H.; Ryll, B.; Mueller, I.; Baglione, V.; Unneberg, P.; Wikelski, M.; Grabherr, M. G.et al.; Wolf, J. B. W.: The genomic landscape underlying phenotypic integrity in the face of gene flow in crows. Science 344 (6190), S. 1410 - 1414 (2014)
Fuller, T.; Bensch, S.; Mueller, I.; Novembre, J.; Perez-Tris, J.; Ricklefs, R. E.; Smith, T. B.; Waldenström, J.: The ecology of emerging infectious diseases in migratory birds: An assessment of the role of climate change and priorities for future research. Ecohealth 9 (1), S. 80 - 88 (2012)
Bei Zebrafinken fällt kein Meistersänger vom Himmel. Jeder Jungvogel muss zunächst eine Gesangsschule durchlaufen. Singvögel sind deshalb gute Modellorganismen dafür, wie Lernvorgänge im Tierreich ablaufen