Forstmeier, W.; Ihle, M.; Opatová, P.; Martin, K.; Knief, U.; Albrechtová, J.; Albrecht, T.; Kempenaers, B.: Testing the phenotype-linked fertility hypothesis in the presence and absence of inbreeding. Journal of Evolutionary Biology 30 (5), S. 968 - 976 (2017)
Knief, U.; Schielzeth, H.; Backström, N.; Hemmrich-Stanisak, G.; Wittig, M.; Franke, A.; Griffith, S. C.; Ellegren, H.; Kempenaers, B.; Forstmeier, W.: Association mapping of morphological traits in wild and captive zebra finches: Reliable within, but not between populations. Molecular Ecology 26 (5), S. 1285 - 1305 (2017)
Knief, U.; Forstmeier, W.: Mapping centromeres of microchromosomes in the zebra finch (Taeniopygia guttata) using half-tetrad analysis. Chromosoma: Biology of the Nucleus 125 (4), S. 757 - 768 (2016)
Lindholm, A. K.; Dyer, K. A.; Firman, R. C.; Fishman, L.; Forstmeier, W.; Holman, L.; Johannesson, H.; Knief, U.; Kokko, H.; Larracuente, A. M.et al.; Manser, A.; Montchamp-Moreau, C.; Petrosyan, V. G.; Pomiankowski, A.; Presgraves, D. C.; Safronova, L. D.; Sutter, A.; Unckless, R. L.; Verspoor, R. L.; Wedell, N.; Wilkinson, G. S.; Price, T. A.R.: The ecology and evolutionary dynamics of meiotic drive. Trends in Ecology and Evolution 31 (4), S. 315 - 326 (2016)
Bei Zebrafinken fällt kein Meistersänger vom Himmel. Jeder Jungvogel muss zunächst eine Gesangsschule durchlaufen. Singvögel sind deshalb gute Modellorganismen dafür, wie Lernvorgänge im Tierreich ablaufen