Cordiglieri, C.; Odoardi, F.; Zhang, B.; Nebel, M.; Kawakami, N.; Klinkert, W. E. F.; Lodygin, D.; Luhder, F.; Breunig, E.; Schild, D.et al.; Ulaganathan, V. K.; Dornmair, K.; Dammermann, W.; Potter, B. V. L.; Guse, A. H.; Flügel, A.: Nicotinic acid adenine dinucleotide phosphate-mediated calcium signalling in effector T cells regulates autoimmunity of the central nervous system. Brain 133, S. 1930 - 1943 (2010)
Volovitz, I.; Marmor, Y.; Mor, F.; Fluegel, A.; Odoardi, F.; Eisenbach, L.; Cohen, I. R.: T cell vaccination induces the elimination of EAE effector T cells: Analysis using GFP-transduced, encephalitogenic T cells. Journal of Autoimmunity 35 (2), S. 135 - 144 (2010)
Dammermann, W.; Zhang, B.; Nebel, M.; Cordiglieri, C.; Odoardi, F.; Kirchberger, T.; Kawakami, N.; Dowden, J.; Schmid, F.; Dornmair, K.et al.; Hohenegger, M.; Flügel, A.; Guse, A. H.; Potter, B. V. L.: NAADP-mediated Ca2+ signaling via type 1 ryanodine receptor in T cells revealed by a synthetic NAADP antagonist. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America 106 (26), S. 10678 - 10683 (2009)
Müller, N.; van den Brandt, J.; Odoardi, F.; Tischner, D.; Herath, J.; Flügel, A.; Reichardt, H. M.: A CD28 superagonistic antibody elicits 2 functionally distinct waves of T cell activation in rats. Journal of Clinical Investigation 118 (4), S. 1405 - 1416 (2008)
Flügel, A.; Odoardi, F.; Nosov, M.; Kawakami, N.: Autoaggressive effector T cells in the course of experimental autoimmune encephalomyelitis visualized in the light of two-photon microscopy. Journal of Neuroimmunology 191 (1-2), S. 86 - 97 (2007)
Odoardi, F.; Kawakami, N.; Klinkert, W. E. F.; Wekerle, H.; Flügel, A.: Blood-borne soluble protein antigen intensifies T cell activation in autoimmune CNS lesions and exacerbates clinical disease. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America 104 (47), S. 18625 - 18630 (2007)
Bei Zebrafinken fällt kein Meistersänger vom Himmel. Jeder Jungvogel muss zunächst eine Gesangsschule durchlaufen. Singvögel sind deshalb gute Modellorganismen dafür, wie Lernvorgänge im Tierreich ablaufen