Buchkapitel (254)

2018
Buchkapitel
Mahler, U.; Boschert, M.; Fiedler, W.; Bauer, H.-G.: Cygnus atratus (Latham, 1790) - Schwarzschwan. In: Die Vögel Baden-Württembergs, Band 2.1.1 Nicht-Singvögel 1.2. Dendrocygnidae (Pfeifgänse)-Anatidae (Entenvögel), S. 50 - 58 (Hg. Hölzinger, J.; Bauer, H.-G.). Ulmer Verlag, Stuttgart (2018)
Buchkapitel
Mahler, U.; Konrad, A.; Bauer, H.-G.: Anser [fabalis] (Latham, 1787) - Saatgans. In: Die Vögel Baden-Württembergs, Band 2.1.1 Nicht-Singvögel 1.2. Dendrocygnidae (Pfeifgänse)-Anatidae (Entenvögel), S. 146 - 154 (Hg. Hölzinger, J.; Bauer, H.-G.). Ulmer Verlag, Stuttgart (2018)
Buchkapitel
Mahler, U.; Konrad, A.; Werner, S.; Hölzinger, J.; Bauer, H.-G.: Anser brachyrhynchus (Baillon, 1833) - Kurzschnabelgans. In: Die Vögel Baden-Württembergs, Band 2.1.1 Nicht-Singvögel 1.2. Dendrocygnidae (Pfeifgänse)-Anatidae (Entenvögel), S. 154 - 161 (Hg. Hölzinger, J.; Bauer, H.-G.). Ulmer Verlag, Stuttgart (2018)
Buchkapitel
Rupp, J.; Hölzinger, J.; Fiedler, W.; Bauer, H.-G.: Aythya fuligula (Linnaeus, 1758) - Reiherente. In: Die Vögel Baden-Württembergs, Band 2.1.1 Nicht-Singvögel 1.2. Dendrocygnidae (Pfeifgänse)-Anatidae (Entenvögel), S. 495 - 519 (Hg. Hölzinger, J.; Bauer, H.-G.). Ulmer Verlag, Stuttgart (2018)
2017
Buchkapitel
Blumberg, M. S.; Rattenborg, N. C.: Decomposing the evolution of sleep: Comparative and developmental approaches. In: Evolution of nervous systems, Bd. 3, 2 Aufl., S. 523 - 545 (Hg. Kaas, J.). Elsevier, Oxford (2017)
Buchkapitel
Fiedler, W.: Änderungen im Brut- und Zugverhalten bei Vögeln. In: Tierwelt im Wandel - Wanderung, Zuwanderung, Rückgang, Bd. 46, S. 43 - 56 (Hg. Bayerische Akademie der Wissenschaften). Dr. Friedrich Pfeil, München (2017)
Buchkapitel
Goymann, W.: Pair-bonding, mating systems and hormones. In: Reference module in life sciences, S. 1 - 7. Elsevier, Amsterdam (2017)
Buchkapitel
Obringer, R.; Bohrer, G.; Weinzierl, R.; Dodge, S.; Deppe, J.; Ward, M.; Brandes, D.; Kays, R.; Flack, A.; Wikelski, M.: Track annotation: Determining the environmental context of movement through the air. In: Aeroecology, S. 71 - 86 (Hg. Chilson, P. B.; Frick, W. F.; Kelly, J. F.; Liechti, F.). Springer International Publishing AG, Cham, Schweiz (2017)
Buchkapitel
Wikelski, M.: Neue Daten zu den Wanderungen europäischer Tiere. In: Tierwelt im Wandel - Wanderung, Zuwanderung, Rückgang, Bd. 46, S. 11 - 28 (Hg. Bayerische Akademie der Wissenschaften). Dr. Friedrich Pfeil, München (2017)
2016
Buchkapitel
Axtell, R.; Kirman, A.; Couzin, I. D.; Fricke, D.; Hens, T.; Hochberg, M. E.; Mayfield, J. E.; Schuster, P.; Sethi, R.: Challenges of integrating complexity and evolution into economics. In: Complexity and evolution: Toward a new synthesis for economics, S. 65 - 84 (Hg. Wilson, D. S.; Kirman, A.). The MIT Press, Cambridge (Mass.), London (2016)
Buchkapitel
Schnell, J. K.; Safi, K.: Metapopulation capacity meets evolutionary distinctness: Spatial fragmentation complements phylogenetic rarity in prioritization. In: Biodiversity conservation and phylogenetic systematics. Preserving our evolutionary heritage in an extinction crisis, Bd. 14, Part III, S. 319 - 332 (Hg. Pellens, R.; Grandcolas, P.). Springer, Berlin, Heidelberg (2016)
Buchkapitel
Valcu, C.-M.; Valcu, M.: Sources of experimental variation in 2-D maps: The importance of experimental design in gel-based proteomics. In: 2-D PAGE map analysis. Methods and protocols, Bd. 1384, S. 3 - 37 (Hg. Marengo, E.; Robotti, E.). Humana Press, Clifton, N.J. (2016)
2015
Buchkapitel
Ascensão, F.; LaPoint, S. D.; van der Ree, R.: Roads, traffic, and verges: Big problems and big opportunities for small mammals. In: Handbook for road ecology, S. 325 - 333 (Hg. van der Ree, R.; Smith, D.; Grilo, C.). Wiley Blackwell, Oxford (2015)
Buchkapitel
Fiedler, W.: Bird ecology. In: Climate change: Observed impacts on planet Earth, 2 Aufl., S. 121 - 134 (Hg. Letcher, T. M.). Elsevier (2015)
Buchkapitel
Mathot, K. J.; Dingemanse, N. J.: Personality and plasticity. In: Integrative organismal biology, S. 55 - 69 (Hg. Martin, L. B.; Ghalambor, C. K.; Woods, H. A.). Wiley Scientific, Hoboken, NJ, USA (2015)
Buchkapitel
Nehring, S.; Haupt, H.; Bauer, H.-G.: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen: Oxyura jamaicensis - Schwarzkopf-Ruderente. In: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen für in Deutschland wild lebende gebietsfremde Wirbeltiere, Bd. 409, S. 76 - 77 (Hg. Nehring, S.; Rabitsch, W.; Kowarik, I.; Essl, F.). Bundesamt für Naturschutz, Bonn, Bad Godesberg (2015)
Buchkapitel
Pika, S.: Gestural communication in nonhuman species. In: Emerging trends in the social and behavioral sciences: An interdisciplinary, searchable, and linkable resource, S. 1 - 11 (Hg. Scott, R. A.; Kosslyn, S. M.; Pinkerton, N.). Wiley, Hoboken, NJ, USA (2015)
Buchkapitel
Rabitsch, W.; Nehring, S.; Bauer, H.-G.: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen: Alectoris chukar - Chukarhuhn. In: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen für in Deutschland wild lebende gebietsfremde Wirbeltiere, Bd. 409, S. 68 - 69 (Hg. Nehring, S.; Rabitsch, W.; Kowarik, I.; Essl, F.). Bundesamt für Naturschutz, Bonn, Bad Godesberg (2015)
Buchkapitel
Rabitsch, W.; Nehring, S.; Bauer, H.-G.: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen: Phasianus colchicus - Jagdfasan. In: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen für in Deutschland wild lebende gebietsfremde Wirbeltiere, Bd. 409, S. 78 - 79 (Hg. Nehring, S.; Rabitsch, W.; Kowarik, I.; Essl, F.). Bundesamt für Naturschutz, Bonn, Bad Godesberg (2015)
Buchkapitel
Rabitsch, W.; Nehring, S.; Bauer, H.-G.: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen: Psittacula krameri - Halsbandsittich. In: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen für in Deutschland wild lebende gebietsfremde Wirbeltiere, Bd. 409, S. 82 - 83 (Hg. Nehring, S.; Rabitsch, W.; Kowarik, I.; Essl, F.). Bundesamt für Naturschutz, Bonn, Bad Godesberg (2015)
Buchkapitel
Rabitsch, W.; Nehring, S.; Bauer, H.-G.: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen: Tadorna ferruginea - Rostgans. In: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen für in Deutschland wild lebende gebietsfremde Wirbeltiere, Bd. 409, S. 86 - 87 (Hg. Nehring, S.; Rabitsch, W.; Kowarik, I.; Essl, F.). Bundesamt für Naturschutz, Bonn, Bad Godesberg (2015)
Buchkapitel
Rabitsch, W.; Nehring, S.; Bauer, H.-G.: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen: Threskiornis aethiopicus - Heiliger Ibis. In: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen für in Deutschland wild lebende gebietsfremde Wirbeltiere, Bd. 409, S. 88 - 89 (Hg. Nehring, S.; Rabitsch, W.; Kowarik, I.; Essl, F.). Bundesamt für Naturschutz, Bonn, Bad Godesberg (2015)
Buchkapitel
Rabitsch, W.; Nehring, S.; Wolter, C.; Bauer, H.-G.; Woog, F.; Homma, S.; Wiesner, C.; Martens, H.; Michler, F.-U.: III. Steckbriefe. In: Naturschutzfachliche Invasivitätsbewertungen für in Deutschland wild lebende gebietsfremde Wirbeltiere, Bd. 409, S. 43 - 49 (Hg. Nehring, S.; Rabitsch, W.; Kowarik, I.; Essl, F.). Bundesamt für Naturschutz, Bonn, Bad Godesberg (2015)
2014
Buchkapitel
Aletsee, M.; Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Braunberger, C.; Dörrie, H.-H.; Fischer, S.; Flieger, B.; Frick, S.; Gedeon, K.; Gerken, R. et al.; Hamacher, P.; Hegemann, A.; Hellberg, T.; Königsmark, S.; Koop, B.; Lieder, K.; Mädlow, W.; Pfeifer, F.; Pfützenreiter, G.; Röhlen, M.; Rütten, G.; Ryslavy, T.; Schikore, T.; Schröder, K.; Seidel, B.; Steffens, R.; Stickroth, H.; Sudmann, S.; Töpfer, T.; Vökler, F.; Zehlius, J.; Woog, F.: Nilgans Alopochen aegytiaca. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 88 - 89 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Aletsee, M.; Woog, F.; Bauer, H.-G.: Kanadagans Branta canadensis. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 74 - 75 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Böhm, K.; Fischer, S.; Fünfstück, H.-J.; Gedeon, K.; Koffijberg, K.; Panzer, U.; Stickroth, H.; Stübing, S. et al.; Sudmann, S.; Vökler, F.; Woog, F.: Rostgans Tadorna ferruginea. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 92 - 93 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Braun, M.; Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Koop, B.; Rütten, G.; Schröder, K.; Sudmann, S.; Töpfer, T. et al.; Woog, F.: Alexandersittich Psittacula eupatria. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 324 - 325 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Braun, M.; Ritz, M.; Sudmann, S.: Schneegans Anser caerulescens. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 80 - 81 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Fischer, S.; Frick, S.; Ryslavy, T.; Schröder, K.; Sudmann, S.; Töpfer, T.; Woog, F.: Schwarzschwan Cygnus atratus. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 68 - 69 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Fischer, S.; Mädlow, M.; Ryslavy, T.; Schröder, K.; Steffens, R.; Sudmann, S.; Töpfer, T.; Woog, F.: Brautente Aix sponsa. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 94 - 95 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Frick, S.; Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Ryslavy, T.; Schröder, K.; Sudmann, S.; Töpfer, T.; Vökler, F. et al.; Woog, F.: Indien-Fleckschnabelente Anas poecilorhyncha. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 686 - 686 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Fünfstück, H.-J.; Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Koop, B.; Mädlow, W.; Ryslavy, T.; Schikore, T.; Schröder, K. et al.; Vökler, F.; Walter, D.: Steinhuhn Alectoris graeca. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 134 - 135 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Fünfstück, H.-J.; Gedeon, K.; Schikore, T.; Schröder, K.: Steinrötel Monticola saxatilis. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 574 - 575 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Gedeon, K.; Langgemach, T.; Sudmann, S.: Truthuhn Meleagris gallopavo. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 142 - 143 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Gedeon, K.; Mäck, U.; Schikore, T.; Schröder, K.; Woog, F.: Gänsegeier Gyps fulvus. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 689 - 689 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Gedeon, K.; Schröder, K.; Sudmann, S.; Töpfer, T.; Vökler, F.; Woog, F.: Streifengans Anser indicus. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 82 - 83 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Gedeon, K.; Schröder, K.; Töpfer, T.; Woog, F.: Gelbkopfamazone Amazona oratrix. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 328 - 329 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Bauer, H.-G.; Ryslavy, T.; Schröder, K.; Töpfer, T.: Zebrafink Taeniopygia guttata. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 702 - 702 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Woog, F.; Bauer, H.-G.: Nandu Rhea americana. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 66 - 67 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Woog, F.; Bauer, H.-G.: Schwanengans Anser cygnoides. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 78 - 79 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Woog, F.; Bauer, H.-G.: Mandarinente Aix galericulata. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 96 - 97 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Woog, F.; Bauer, H.-G.: Halsbandsittich Psittacula krameri. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 326 - 327 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Andretzke, H.; Woog, F.; Bauer, H.-G.: Moschusente Cairina moschata. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 685 - 685 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Bauer, H.-G.; Woog, F.: Gebietsfremde Vogelarten in Deutschland. In: Atlas Deutscher Brutvogelarten, S. 34 - 35 (Hg. Gedeon, K.; Grüneberg, C.; Mitschke, A.). Stiftung Vogelmonitoring Deutschland, Münster (2014)
Buchkapitel
Dingemanse, N. J.; Dochtermann, N. A.: Individual behaviour: Behavioural ecology meets quantitative genetics. In: Wild quantitative genetics, S. 54 - 67 (Hg. Charmantier, A.; Garant, D.; Kruuk, L. E. B.). Oxford University Press, Oxford (2014)
Buchkapitel
Goymann, W.; Helm, B.: Seasonality of life histories in tropical birds: Circannual rhythms and Zeitgeber. In: Annual, lunar, and tidal clocks. Patterns and mechanisms of nature's enigmatic rhythms, S. 247 - 275 (Hg. Numata, H.; Helm, B.). Springer, Tokyo (2014)
Buchkapitel
Pika, S.: Chimpanzee grooming gestures and sounds: What might they tell us about how language evolved? In: The social origins of language: Early society, communication and polymodality, S. 129 - 140 (Hg. Dor, D.; Knight, C.; Lewis, J.). Oxford University Press, Oxford, UK (2014)
Buchkapitel
Reinecke, A.; Hilker, M.: Plant semiochemicals - Perception and behavioural responses by insects. In: Annual plant reviews, 47: Plant insect interactions, S. 115 - 153 (Hg. Voelckel, C.; Jander, G.). John Wiley & Sons, Ltd., Chichester, UK (2014)
Buchkapitel
Rowcliffe, J. M.; Carbone, C.; Kays, R.; Kranstauber, B.; Jansen, P. A.: Density estimation using camera trap surveys: The random encounter model. In: Camera trapping: Wildlife management and research, S. 317 - 323 (Hg. Ballard, G.; Banks, P.; Claridge, A.; Sanderson, J.; Swann, D.). Csiro Publishing, Clayton South (2014)
2013
Buchkapitel
Brown, M.; Crofoot, M. C.: Social and spatial relationships between primate groups. In: Primate ecology and conservation. A handbook of techniques, S. 151 - 176 (Hg. Sterling, E.; Bynum, N.; Blair, M.). Oxford University Press, Oxford (2013)